Petua Hilangkan Sakit Kaki & Lenguh Badan Dengan Bahan Di Dapur Jer. Wanita Ini Kongsikan Caranya

Semakin berusia seseorang, semakin bertambah segala penyakit dalam badan. Angin, lenguh sana sini dan sebagainya lagi. Lebih teruk lagi bila salah makan, makin mengundang macam-macam masalah pada tubuh.

Buat ibu-ibu yang ada masalah sakit kaki dan lenguh-lenguh, boleh cuba petua ini. Terutama yang selalu alami masalah sakit menyucuk di bahagian tumit kaki. Bagi ibu-ibu dalam pantang pun boleh cuba petua mudah ini. Badan jadi ringan je.

PETUA MUJARAB HILANGKAN SAKIT KAKI
.
Masa memula Mak bagitau petua ni, KakVee tak berapa nak buat sangat. Still lagi pergi berurut dekat spa dengan bayaran rm45-rm60 untuk sejam. Tu pun lepas urut tak hilang gak sakit kaki.
.
Stresskan bila sakit kaki. Tambahan lagi kalau sakit tu mencucuk cucuk dibahagian tumit. Rasa berat jer kaki nak berjalan. Nak bekerja pun jadi lemau.
.
Bila dalam pantang ni baru ada kesedaran nak buat. Hanya berspa di rumah. Jimat dari segi kos sebab bahan bahan nak buat memang dah tersedia di dapur dan boleh diamalkan bila bila masa.
.
Tapi kesannya bergantung pada individulah, ada yang hilang sakit terus lepas sekali buat. Ada yang kena buat sampai tiga kali baru rasa betul betul berkesan. KakVee lepas buat hari tu sakit kaki dan lenguh lenguh terus hilang. Jadi ringan jer kaki nak melangkah. Tu yang KakVee nak share petua ni sebab betul betul menjadi.

Bahan bahan yang diperlukan:
.
Garam
Halba
Serai
Halia
Lengkuas
Daun limau purut
Daun Pandan
(tambahan kalau ada, daun mengkudu, cekur daun sireh) – ekceli boleh letak daun apa saja yg ada khasiat.
Cara penyediaan:

  • Hiris atau ketuk bahan bahan diatas.


  • Kemudian rebus sehingga mendidih.



Cara penggunaan:

  • Ambil air rebusan (termasuk bahan bahan) masukkan dalam baldi dan campurkan dengan air paip.


  • Suhu ikut individu. Tapi jangan sampai melecur kulit. Kalau boleh paras air tu sampai boleh rendam dari kaki hingga ke lutut. Baru puas hati.


*Masa rendaman tu akan terasa seolah olah kaki kita disedut sedut. Sangat selesa dan bau pun wangi kalah bau dekat spa.
#PS ini hanyalah penyediaan traditional, sekiranya sakit kaki tu berlarutan dan bertambah teruk segeralah berjumpa dengan Doktor untuk dapatkan rawatan yang sepatutnya.
#SILAKANSHARE supaya gejala sakit kaki dapat dikurangkan bersama sama. Nak cara jimat bolehlah cuba. Nak mudah g spa urut kat sana
#PetuaKakvee.
Kredit: Ruviantie Roslan

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

[ajax_load_more]