Bila [email protected]@ Mula Jadi Tauke – Merak Jalanan

Masalah warga asing bebas buka perniagaan dan kedai sampai bila-bila pun mungkin tidak akan selesai. Baru-baru ini penulis Merak Jalanan jalan pusing-pusing naik motosikal di Kampung Baru Sungai Buloh.

Sambil jalan tu, Penulis @ Merak Jalanan nampak masih banyak lagi kedai runcit termasuk kedai jual barang basah seperti ikan, sayur, daging lembu segar, yang taukenya adalah [email protected]

Kita ingat kalau dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan, [email protected] ni takut nak berniaga, rupa-rupanya perniagaan mereka macam biasa, malah cukup sesak dengan pelanggan pada waktu pagi.

Yang lebih memeningkan dalam ramai-ramai warga Bangladesh yang datang membeli, ramai juga warga tempatan kita yang menyokong kedai [email protected] berkenaan dengan alasan barang yang dijual murah.

Inilah yang paling Merak Jalanan tak boleh hadap dan hadam. Dulu ramai kecam salahkan kerajaan, konon tak ambil tindakan terhadap [email protected] tetapi dalam hal ini pergi beli barang dapur kat kedai mereka sebab murah, tak salah?

Harap rakyat Malaysia dapat fikirkan lah dengan baik terutamanya dari kalangan kita B40 dan M40. Sampai bila kita nak biar [email protected] menjadi tauke dinegara kita?

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

[ajax_load_more]